Φοιτητής, σχολές, ταινίες, συνταγές | Είμαι Φοιτητής

Πανεπιστήμια & ΤΕΙ

tmhma-kthniatrikhs-diekdikei-to-dhmokrateio-panepisthmio-thrakhs

Τμήμα κτηνιατρικής διεκδικεί το Δημοκράτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το τμήμα ιατρικής του Δημοκράτειου πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο απαριθμεί 30.000 φοιτητές θέλοντας να ενισχύσει τη δυναμική του πανεπιστημίου έκανε πρόταση για σύσταση τμήματος κτηνιατρικής.Η Σύγκλητος μετά απο εξέταση του θέματος και των διάφορων παραμέτρων που συνεπάγονται στη δημιουργία ενός τέτοιου τμήματος, υιοθέτησε την πρόταση της Ιατρικής και αποφάσισε τη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας για την ίδρυση τμήματος με έδρα την Αλεξανδρούπολη.«Εάν πρέπει να δημιουργηθεί μία νέα Κτηνιατρική Σχολή στην Ευρώπη, αυτό το σημείο είναι ο Έβρος. Στην πανεπιστημιούπολη του τμήματος ιατρικής υπάρχει ο χώρος και μόλις ολοκληρωθεί, σε διάστημα ενός έτους, η 4η φάση της ιατρικής, μπορούν να φιλοξενηθούν τα θεωρητικά μαθήματα της κτηνιατρικής.Επιπλέον, με τα τμήματα ιατρικής, μοριακής βιολογίας και μελλοντικά κτηνιατρικής στην Αλεξανδρούπολη και το τμήμα αγροτικής ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, θα δημιουργηθεί ένας σοβαρός μοχλός αγροτικής και κτηνοτροφικής ανάπτυξης που θα θωρακίσει την πύλη εισόδου ζωονόσων στην Ελλάδα και την Ευρώπη» τονίζει ο καθηγητής χειρουργικής Αλέξανδρος Πολυχρονίδης, επισημαίνοντας ότι το Πανεπιστήμιο οφείλει να σχεδιάζει το μέλλον του και να διεκδικεί. Είναι βεβαίως ευρέως γνωστό ότι, λόγω των ζωονόσων, οι απώλειες ζωικού κεφαλαίου είναι μεγάλες στον Έβρο φτάνοντας ακόμη και το 95%.Γιατί στο Δημοκράτειο;Το τμήμα ιατρικής στην προσπάθεια του να δημιουργηθεί το τμήμα κτηνιατρικής στο πανεπιστήμιο παραθέτει τα παρακάτω πλεονελτήματα:Ο Έβρος και γενικά η Θράκη είναι απο τις περιοχές με το μικρότερο κατεφαλήν εισόδημα και τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα και την ευρώπη.Υπάρχει μεγάλο ποσοστό εσωτερικής και εξωτερικής μετανάστευσης νέων.Υπάρχουν ελάχιστα αναπτυξιακά προγράμματα στη περιφέρεια.Ο νομός διαθέτει ιδανική μορφολογία εδάφους και εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, ενώ παράλληλα υπάρχει μεγάλη παράδοση στην κτηνοτροφία.Για να καταφέρει το πανεπιστήμιο Θράκης να δημιουργήσει και να λειτουργήσει το τμήμα θα χρειαστεί τη βοήθεια και συμπαράσταση των Κτηνιατρικών Σχολών της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας. Ακόμα θα πρέπει να σταθούν δίπλα τους στη προσπάθεια αυτή, η τοπική αυτοδιοίκηση όσο επίσης οι οικονομικοί και παραγωγικοί φορείς της Θράκης.
psalidi-stis-kratikes-epichorhghseis-sunthrountai-apo-ta-ereunhtika-tous-erga-ta-aei-

Ψαλίδι στις κρατικές επιχορηγήσεις: Συντηρούνται απο τα ερευνητικά τους έργα τα ΑΕΙ

Μετά τις τελευταίες αλλαγές που επέφερε ο πρωθυπουργός κ.Τσίπρας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήρθε στο φως και το πρόβλημα της χρηματοδότησης. Σύμφωνα με “Τα Νέα” τα πανεπιστήμια δηλώνουν πως πλέον για κάθε ευρώ που δίνει το κράτος, οι καθηγητές φέρνουν εώς και πέντε φορές περισσότερα.Στο πανεπιστήμιο αθηνών, ένα απο τα αρχαιότερα ιδρύματα της χώρας έχει γίνει τα τελευταία επτά χρόνια μείωση του 30% του ανθρωπίνου δυναμικού και 70% του προυπολογισμού. Βάση αυτών ένα τόσο μεγάλο ίδρυμα όχι απλά θα υπολειτουργούσε, θα είχε σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και πρωτες ύλες που θα καθιστούσαν τη λειτουργία του σχεδόν αδύνατη.Παρόλα αυτά, το πανεπιστήμιο εχει την τύχη να απαρτίζεται απο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό το οποίο μέσα απο έρευνες και έργα έχουν καταφέρει να φέρουν πέντε φορές περισσότερους πόρους απο ότι παρέχονται απο τη κρατική επιχορήγηση.«Ανάλογα με το έτος, πέντε έως δέκα χιλιάδες νέοι επιστήμονες και ερευνητές απασχολήθηκαν στα έργα αυτά, μειώνοντας τα ποσοστά διαρροής επιστημονικού δυναμικού προς το εξωτερικό. Σημαντικό μέρος των πόρων επενδύθηκε για τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών αναγκών» τονίζει ο πρύτανης του πανεπιστημίου Θάνος Δημόπουλος.Πέραν όμως της μεγάλης περικοπής πόρων απο το κρατικό μηχανισμό, τείνει να μπει φραγμός στο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης πόρων που προέρχονται απο εξωτερικές πηγές χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι έρευνες που διεξάγονται και οι ιδιαιτερότητες του ιδρύματος. «Τείνει να μετατραπεί έτσι η δημιουργική δραστηριότητα του ιδρύματος σε έναν εξόχως αντιπαραγωγικό μηχανισμό, μέσα από τον οποίο αναντίστοιχα μεγάλο μέρος ανθρώπινων και οικονομικών πόρων καταναλίσκονται για την τήρηση των διαδικασιών. Σ' έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό, που η ανελαστικότητά του δεν συνάδει με την παραγωγή της γνώσης, την προώθηση της καινοτομίας, την ενίσχυση των πρωτοβουλιών για διεθνή παρουσία και προσέλκυση πόρων. Που ωθεί τα ικανότερα μέλη του επιστημονικού μας δυναμικού να δραστηριοποιηθούν εκτός του δημόσιου πανεπιστημίου» επισημαίνει ο πρύτανης.Μετά την ανακοίνωση του υπουργού παιδείας κ.Γαβρογλου των νομοσχεδίων για τα ΑΕΙ τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων τη σύσταση περιφερειακών Συμβουλίων στη θέση των Συμβουλίων ιδρυμάτων, αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων - αντιπρυτάνεων, επαναφορά ασύλου, περιορισμούς στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ελεύθερη πρόσβαση οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών κ.ά. η Σύνοδος Πρυτάνεων ζήτησε συναντήσεις με τους εκπροσώπους Παιδείας των κομμάτων, όπου μείζον θέμα θα είναι η αύξηση της κρατικής επιχορήγησης.
ta-aei-ws-basikoi-paragwgoi-ereunas-ths-chwras-kai-oi-oikonomikoi-periorismoi-

Τα ΑΕΙ ως βασικοί παραγωγοί έρευνας της χώρας και οι οικονομικοί περιορισμοί

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αποτελούν το βασικότερο όργανο έρευνας στη χώρα με ποσοστό 35% της συνολικής δραστηριότητας και ανάπτυξης, ποσοστό ικανοποιητικό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαικές χώρες.Τα ελληνικά πανεπιστήμια παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση και στην απόκτηση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, έχουν όμως επι του παρόντος περιορισμένη συνεισφορά στην καινοτομία και στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας.Ακόμα, το Αθηναικό πρακτορείο μετέδωσε πως το σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό στο τομέα της χρηματοδότησης απο το κράτος, αν και πλέον τα ιδρύματα επανεξετάζουν την στρατηγική τους αναζητώντας καινούργιες πηγές χρηματοδότησης.Αυτά αναγράφονται στη νέα έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) Έρευνα, Εκπαίδευση, Καινοτομία: Οι διαστάσεις του Τριγώνου της Γνώσης στην Ελλάδα, όπου αναλύεται η συνεισφορά των εγχώριων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ερευνητικών κέντρων.Στο άρθρο αναφέρονται επίσης τα παρακάτω:- Παρά τη μείωση πολλών μακροοικονομικών δεικτών κατά τα τελευταία έτη, οι εθνικές δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) αυξήθηκαν με την αξιοποίηση και των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρότι η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται χαμηλά μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.- Με βάση τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία Ε&Α (2015) ο δείκτης της έντασης δαπανών Ε&Α (ποσοστό των δαπανών Ε&Α ως προς το ΑΕΠ της χώρας) διαμορφώνεται στο 0,96% του ΑΕΠ.- Ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε αυτές τις δραστηριότητες, υπερβαίνει τις 82.000, με τη μεγάλη πλειονότητα αυτών να απασχολείται στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.- Σημαντική ερευνητική δραστηριότητα έχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα και τα ΤΕΙ, η οποία διεξάγεται κυρίως με δημόσια χρηματοδότηση (τακτική και κονδύλια ΕΣΠΑ), ενώ πρόσθετοι πόροι προέρχονται από τα ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ.- Τα ερευνητικά αποτελέσματα που παράγονται στη χώρα μας, μπορούν να χαρακτηρισθούν ως υψηλού επιπέδου, όταν αξιολογηθούν με ακαδημαϊκούς όρους.- Η συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών σε ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ, πχ από το Πρόγραμμα Πλαίσιο (2007-2013), είναι επίσης υψηλή, δεδομένου ότι η χώρα έχει λάβει κεφάλαια που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ και αντιστοιχούν στο 2,2% της συνολικής κοινοτικής χρηματοδότησης.- Το 10,5% των εγχώριων επιχειρήσεων που καινοτομούν σε προϊόντα και διαδικασίες, έχουν συνάψει συνεργασία με κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο ή ερευνητικό ίδρυμα.- Ο αριθμός των Ελλήνων διδακτόρων από ελληνικά ιδρύματα αυξάνεται διαχρονικά από τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Έτσι, η Ελλάδα τοποθετείται μεταξύ των πρώτων δέκα χωρών σε αριθμό κατόχων διδακτορικού, ανά 1.000 άτομα πληθυσμού.Στη μελέτη επισημαίνεται επίσης ότι η συμβολή των επιχειρήσεων στις συνολικές εθνικές δαπάνες Ε&Α υστερεί συγκρητικά με ξένες χώρες πράγμα που μας δείχνει ότι δε γίνεται εκμετάλλευση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στη χώρα μας.Ας δούμε ένα παράδειγμα, το 2014 οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπάνησαν το 0,28% του ΑΕΠ με τον ευρωπαικό μέσο όρο να είναι 1,3% του ΑΕΠ. Γενικότερα ως χώρα διεθνώς, η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των κρατών με μέτριες επιδόσεις καινοτομίας.
sta-cheria-tou-upourgou-paideias-o-elegchos-ths-tritobathmias-ekpaideushs

Στα χέρια του υπουργού παιδείας ο έλεγχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Με νέα διάταξη περνάει στα χέρια του υπουργού παιδείας το δικαίωμα ίδρυσης, κατάργησης, συγχώνευσης, μετονομασίας και κατάτμησης ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο υπουργός παιδείας τώρα κ.Γάβρογλου θα μπορεί βάση του νέου νόμου να καταργεί τμήματα ή ιδρύματα που δεν καλύπτοται απο επαρκής μαθητές η καθηγητές ύστερα από ερώτημα σε ΑΔΙΠ και σε ΕΣΕΚΑΑΔ.Διετή τμήματα: Βάση του νέου νόμου θα δημιουργηθούν στα ΤΕΙ νέα διετή τμήματα επαγγελματικής κατάρτισης 5, τα οποία θα είναι διαθέσιμα προς όλους τους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων χωρίς γραπτές εξετάσεις.Καταργείται ο όρος επαγγελματικά πεδία: Από το αρθρο 4 παράγραφος 2 του νόμου 4009/11 αφαιρείται ο όρος “επαγγελματικά πεδία” (σ.σ. συγκεκριμένα αφαιρείται από την παράγραφο: α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία).Ύδρυση παραρτημάτων σε ξένες χώρες: Πλέον θα δίνεται η δυνατότητα βάση συγκεκριμένων όρων να λειτουργούν παραρτήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε άλλες χώρες.Θητεία πρυτάνεων: Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα η θητεία πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων, προέδρων τει, αντιπροέδρων και κορμητόρων δεν ορίζεται πλέον με συνεχή θητεία αλλά με το προσχέδιο νόμου 1+1 που σημαίνει ότι ο πρύτανης μπορεί να κάνει και δεύτερη θητεία μόνο αν κάνει παύση μετά την πρώτη.Έδρες και αριθμός πρυτάνεων: Προβλέπεται μέχρι 20 τμήματα ή λειτουργία σε 3 γεωγραφικές έδρες 3 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους ΤΕΙ, και πάνω από 20 τμήματα ή 4 γεωγραφικές έδρες 4 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους.Συμμετοχή στη σύγκλητο: Στις σύγκλητους ορίζονται 5 εκπρόσωποι φοιτητών, 3 προπτυχιακοί και 2 μεταπτυχιακοί,με μονοετή θητεία, ένας εκπρόσωπος του υπόλοιπου ΕΠ και ένας Διοικητικός Υπάλληλος με διετή θητεία και καθολική ψηφοφορία.Συμμετοχή στην εκλογή προέδρων-πρυτάνεων: Προβλέπεται εκλογή Πρυτάνεων Προέδρων ΤΕΙ, Αντιπρυτάνεων, Αντιπροέδρων και Κοσμητορων από τους καθηγητές με συντελεστή 0.9 και τους υπόλοιπους πλην φοιτητών με 0.1. Οι φοιτητές δεν συμμετέχουν στις εκλογές. Διδακτορικά: Τα διδακτορικά μπορούν να οργανώνονται μόνο απο τα πανεπιστήμια. Επίσης οι διδακτορικές διατριβές μπορούνα να επιβλέπονται απο καθηγητές ίδιου ή άλλου ΑΕΙ και απο ερευνητές.Ακαδημαικά συμβούλια: Συγκροτείται το Ακαδημαικό συμβούλιο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας σε περιφεριακό επίπεδο στο οποίο θα παρευρίσκονται απο εκπροσώπους ΤΕΙ, ΑΕΙ και ερευνητικών κέντρων Ε.Κ. οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π ή ερευνητές κάποιας άλλης περιφέρεια με τετραετή θητεία.
oi-teleutaies-allages-pou-erchontai-sta-aei

Οι τελευταίες αλλαγές που έρχονται στα ΑΕΙ

Νέο σχέδιο νόμου κατέθεσε το υπουργείο παιδείας στη βουλή που αφορά τα πανεπιστήμια και φέρνει αλλαγές τόσο στο διοικητικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι.Ήδη έχει οριστικοποιηθεί η διάταξη που βάζει τέλος στις εργολαβίες υπηρεσιών καθαριότητας, φύλαξης κτλ, έγινε επαναφορά της ισοδυναμίας των πενταετών-εξαετών σπουδών με master και τροποποιούνται ζητήματα διοίκησης. Πιο αναλυτικά:Λειτουργία ΑΕΙΆσυλο: Μετά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες της κυβέρνησης και σχέδια που δεν έφταναν ποτέ στη βουλή, φαίνεται ότι τελικά επαναφέρεται το πανεπιστημιακό άσυλο χωρίς  όμως να γίνουν τροποποιήσεις στο τρόπο περί άρσης του.Εργολαβία: Με τις αλλαγές των τελευταίων μηνών ώστε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να γίνουν πιο αυτόνομα συμπεριλαμβάνεται και το τέλος των εργολαβιών στους τομέες φύλαξης, σίτισης, καθαριότητας κ.α αφού οι διοικήσεις θα μπορούνα να συνάψουν ατομικές συμβάσεις.Εκλογές αντιπρυτάνων:  Δίνεται βάση στις ανιπρυτανικές εκλογές και εξετάζεται η χρήση ξεχωριστού ψηφοδφελτίου με δισταυρία ώστε να υπάρχει διαφάνεια κατά την εκλογική διαδικασία. Ακαδημαικά ζητήματα Μεταπτυχιακά: αναμένεται η ανακοίνωση με τα οικονομικά κριτήρια για την δωρεά φοίτηση σε μεταπτυχιακά τμήματα και τα όρια των οικονομικών κριτηρίων για τα οποία θα υπάρχει οικονομική ελάφρυνση.Δεύτερο "μίνι" πτυχίο: Αναθεωρείται η πρόταση να δίνονται μίνι πτυχία ή ακόμα καλύτερα πιστοποιήσεις παρακολούθησης μαθημάτων, λόγω των έντονων διαμαρτυριών απο τη Νεολαία Σύριζα όπου υποστηρίζουν ότι θα δημιουργηθούν πτυχία πολλών ταχυτήτων και δημιουργία διαφορετικών κατηγοριών φοιτητών. Παρόλα αυτά το υπουργείο δεν εγκαταλείπει την ιδέα και προσπαθεί να βρεί λύση στη διαπλοκή που έχει δημιουργηθεί.Master θα θεωρούνται τα πενταετή-εξαετή πτυχία:Επανέρχεται η διάταξη που θέλει τους φοιτητές των πενταετών τμημάτων κυρίως πολυτεχνείων, να λαμβάνουν πτυχίο ισοδύναμο με master. Πριν την αλλαγή της διάταξης ίσχυε ότι οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών που σκόπευαν να πάρουν διδακτορικό τίτλο, δε χρειαζόταν να λάβουν πρώτα τίτλο master.
sugchwneush-tei--athhnwn-kai-peiraia-se-ena-neo-panepisthmio-sumfwna-me-ton-ktsipra

Συγχώνευση ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά σε ένα νέο πανεπιστήμιο σύμφωνα με τον κ.Τσιπρα

Μετά απο αξιολογήσεις τμημάτων στα ΤΕΙ αθηνών και Πειραιά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ανακοίνωσε πως θα γίνει συγχώνευση των δύο σε ένα καινούργιο ΑΕΙ που θα ονομαστεί Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με την ένωση να πραγματοποιείται μέσα στα επόμενα 3 χρόνια.Συγκεκριμένα ο κ.Τσίπρας είπε τα εξής:«Τμήματα από τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θέλουμε μετά από διαδικασίες αξιολόγησης να δημιουργήσουν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Προχωράμε και σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των Ανώτατων ΤΕΙ».Επιπλέον, δεν είναι ακόμα γνωστό πότε θα κάνει την εμφάνιση του το πανεπιστήμιο στο μηχανογραφικό λόγω των διεργασιών που πρέπει να γίνουν μέσα στο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπως για παράδειγμα ο αριθμός μόνιμων και αναπληρωτών καθηγητών που θα παραμείνουν στο πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο του καινούργιου αυτού 4ετους φοίτησης πανεπιστημίου, θα δημιουργηθούν επίσης και διετή προγράμματα τα οποία θα προσφέρουν ευρωπαικά διπλώματα επαγγελματικών προσόντων σε απόφοιτους επαγγελματικών λυκείων συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.Τέλος ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας Μιχάλης Μπρατάκος είπε στον ‘Αθήνα 9.84’ πως το ίδρυμα έχει τις κατάλληλες υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό για τη μετατροπή του σε ΑΕΙ και πως με τη συνεργασία του ΤΕΙ Πειραιά και προέδρου Λάζαρου Βρυζίδη θα είναι ακόμα πιο ικανοί να αναβαθμιστούν σε πανεπιστήμιο.
ta-nea-tmhmata-aei-kai-tei-pou-prostithentai-sto-mhchanografiko-tou-2017

Τα νέα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που προστίθενται στο μηχανογραφικό του 2017

Με τις πανελλήνιες να είναι μια ανάσα μακριά, μαθητές και γονείς χτενίζουν τις σχολές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για να βρούν πέρα απο τη σχολή που τους αρέσει και αυτες με καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Στη μακριά λίστα λοιπόν των τμημάτων έρχονται λίγο πριν τις εξετάσεις να προστεθούν και άλλα, με έδρες σε όλη την Ελλάδα και απο πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.Σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος της Δευτέρας τα νέα τμήματα που θα μπουν στο μηχανογραφικό του 2017 είναι:Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ).Τουριστικών σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιώς).Οικονομικής και διοίκησης τουρισμού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου).Πεδίο θετικών και τεχνολογικών επιστημών: Αρχιτεκτονική τοπίου (ΤΕΙ Αν.Μακεδονίας και Θράκης).Δασοπονίας και διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος (ΤΕΙ Θεσσαλίας).Εσωτερικής αρχιτεκτονικής/διακόσμησης και σχεδιασμού αντικειμένων (ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας).Πεδίο υγείας και ζωής:Οπτικής και οπτικομετρίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας).Λογοθεραπείας (ΤΕΙ Πελοποννήσου).Πεδίο οικονομίας και πληροφορικής:Εμπορίας και διαφήμισης (ΤΕΙ Αθήνας).Τουριστικών επιχειρήσεων (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας).Διεθνούς εμπορίου (ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας).Πεδίο ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών:Κοινωνικής εργασίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) (επαναλειτουργία).Τμήμα Σλαβικών σπουδών (ΕΚΠΑ) μετονομάζεται σε Ρωσικής γλώσσας και φιλολογίας και σλαβικών σπουδών.Καταργούνται:Τμήμα πλαστικών τεχνών και επιστημών της τέχνης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων).
tmhmata-aei-me-epaggelmatikh-apokatastash-sthn-ellada

Τμήματα ΑΕΙ με επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα

Με τις πανελλήνιες εξετάσεις να είναι προ των πυλών οι μαθητές αναζητούν, πέρα απο τις σχολές που τους ενδιαφέρουν και σχολές με επαγγελματική αποκατάσταση στην Ελλάδα του σήμερα.Υπάρχουν τμήματα ΑΕΙ που σύμφωνα με μελέτες και παρόλου που δεν είναι ευρέως γνωστά έχουν καλή απορρόφηση στην αγορά. Τα τμήματα αυτά δημοσίευσε το Έθνος και ανήκουν όλα στο 5ο επιστημονικό πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής:1. Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών):Ξεχωρίζει για το καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών του αλλά και την έντονη εξωστρέφειά του. Προετοιμάζει στελέχη με διαθεματικές γνώσεις, ολοκληρωμένο γνωστικό υπόβαθρο για τις σύγχρονες ανάγκες του επιχειρείν.2. Τουριστικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιά): Λαμβάνοντας υπόψη τους αυξανόμενους θετικούς δείκτες στη «βαριά» βιομηχανία της χώρας μας αλλά και ένα σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που θα εφαρμόσουν τα τμήματα λόγω και του νεοσύστατου χαρακτήρα τους, αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον αρκετών μαθητών που θέλουν να επενδύσουν τις γνώσεις τους σε έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής οικονομίας.3. Διοίκηση Συστημάτων Εφοδιασμού (ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας-ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας): Οι απόφοιτοι μπορούν να εργαστούν τόσο ως στελέχη (logistian) όσο και ευρύτερα ως στελέχη διοίκησης επιχειρήσεων.4. Ναυτιλιακών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιά) - Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών (Πανεπιστήμιο Αιγαίου): Προετοιμάζονται στελέχη και επιστήμονες ικανούς να επανδρώσουν πλήθος θέσεων στα οικονομικοδιοικητικά πεδία της Ναυτιλίας.5. Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου): Ενας στοχευμένος συνδυασμός γνωστικού υποβάθρου μηχανικού και οικονομικοδιοικητικού στελέχους είναι το βασικό χαρακτηριστικό και πλεονέκτημα του συγκεκριμένου τμήματος.
organwsh-didaktorikwn-apo-tmhmata-tei-zhtoun-oi-proedroi-tous

Οργάνωση διδακτορικών απο τμήματα ΤΕΙ ζητούν οι πρόεδροι τους.

Ολοκληρωμένς προτάσεις με τα κριτήρια που θα πρέπει να πληρεί ένα τμήμα για να δημιουργήσει διδακτορικό τμήμα ζήτησε ο Υπ.Παιδείας κ.Γαβρογλου την προηγούμενη εβδομάδα στη σύνοδο των προέδρων ΤΕΙ .Η σύνοδος απο την πλευρά της εξέφρασε την ευχαρίστηση της με την πρόταση του υπουργού αφού είναι ένα αίτημα που συζητιέται πολύ τα τελευταία χρόνια και συμπλήρωσε: “είναι σίγουρο ότι τα ιδρύματα θα αναβαθμιστούν και θα ενισχυθούν με νέους επιστήμονες υψηλών προσόντων μέσω προκηρύξεων”. Όπως αναφέρουν “ Ήδη πολλά τμήματα ΤΕΙ θα έπρεπε να απονέμουν διδακτορικά” και ζητούν ενιαία κριτήρια για όλα τα τμήματα όλων των ΑΕΙ, που να πιστοποούν την -ακαδημαϊκή ταυτότητα- τους να απονέμουν διδακτορικά”Στη συνέχεια συζητήθηκε η οργάνωση του πλαισίου της λειτουργίας των προγραμμάτων σπουδών τεχνικής/επαγγελματικής εκπαίδευσης απο τα ΑΕΙ της χώρας. Η σύνοδος έχει εκφράση την σοβαρότητα του θέματος στην πολιτική ηγεσία και την αμετάβλητη στάση της στο ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο εάν μετονομαστούν τα ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών.Οι θεματικές ενότητες της Συνόδου που αναπτύχθηκαν στις τρείς ημέρες είναι οι παρακάτω.1. Η αποτελεσματική διαχείριση των ερευνητικών και αναπτυξιακών Έργων από τα ιδρύματα με βάση την ανάλυση των στελεχών της Ειδικής Διαχειριστικής Αρχής και του ΙΚΥ που συμμετείχαν με ειδικές εισηγήσεις,2. Το Νέο νομικό πλαίσιο ΕΛΚΕ (Ειδικών Λογαριασμών) και οι δυσκολίες που έχει προκαλέσει η εφαρμογή του στην υλοποίηση και αποπληρωμή των έργων εξετάστηκε σε ειδικές συνεδρίες από στελέχη των ΕΛΚΕ των ΤΕΙ και των αρμόδιων υπηρεσιών του ΥΠΕΘ.3. Τα μεγάλα Οικονομικά προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης αλλά και οι δυνατότητες ανάπτυξης των ιδίων εσόδων με βάση το υπάρχον νομικό πλαίσιο από τα ίδια τα ιδρύματα.4. Η Θεσμική λειτουργία των ιδρυμάτων υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου στοιχεία του οποίου η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα πρόσφατα. 5. Η Ποιότητα στην Εκπαίδευση όπως αυτή αναλύθηκε από στελέχη της ΑΔΙΠ.6. Ο Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης με επίκεντρο την εισήγηση του Γενικού Γραμματέα της EURASΗE (Ευρωπαϊκή Ένωση Πανεπιστημίων Εφαρμοσμένων Επιστημών).7. Οι Μεταπτυχιακές Σπουδές υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου το οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα και εστάλη με ειδική επιστολή και στην Σύνοδο.8. Ο Ενιαίος Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης υπό το πρίσμα του νέου σχεδίου νόμου το οποίο η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘ έδωσε στην δημοσιότητα και εστάλη με ειδική επιστολή και στην Σύνοδο.
parakolouthhsh-mathhmatwn-apo-deutero-panepisthmiako-tmhma

Παρακολούθηση μαθημάτων απο δεύτερο πανεπιστημιακό τμήμα

Δυνατότητα παρακολούθησης δεύτερου τμήματος θέλει να δώσει το υπουργείο παιδείας έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους παράλληλα με την απόκτηση του πρώτου πτυχίου.Οι φοιτητές θα μπορούν να παρακολουθούν το 25% των μαθημάτων του τμηματος χώρις να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα και χωρίς λαμβάνουν πτυχίο αλλα αντι αυτού θα δίνεται ένα πιστοποιητικό παρακολούθηση. Ο υπουργός δήλωσε πως κάνοντας πιο ευέλικτα τα πανεπιστήμια οι φοιτητές θα μπορούν να αποκτήσουν περισσότερες γνώσεις και δεξιότητες που μπορουν να χρησιμοποιήσουν για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.Αυτή η δυνατότητα θα είναι σε ισχύ απο την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά καθώς θα πρέπει να γίνουν συζητήσεις μεταξύ τμημάτων,επιλογή μαθημάτων, να ερευνηθούν διαδικαστικά ζητήματα κ.αΕπίσης νεοι εισακτέοι πανεπιστημίων δε θα μπορούν να παρακολουθήσουν μαθήματα καθώς η δυνατότητα αυτή θα δίνεται απο το δεύτερο έτος φοίτησης και μετά.Στόχος είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας των πανεπιστημίων και συνεπώς, όπως υπογραμμίζει και ο υπουργός,-πρέπει το πανεπιστήμιο να δίνει όσες περισσότερες δυνατότητες μπορεί, σε όσο περισσότερο κόσμο μπορε, εμείς ζητάμε τα τμήματα να αρχίσουν να συνεννοούνται μεταξύ τους, για να δούνε ποιο φάσμα μαθημάτων θα είναι το καταλληλότερο που θα μπορεί να προσφέρεται-.
allages-fernei-nomoschedio-se-metaptuchiaka-kai-prutanikes-ekloges-aei

Αλλαγές φέρνει νομοσχέδιο σε Μεταπτυχιακά και Πρυτανικές εκλογες ΑΕΙ

Σε ανακοίνωση σκοπεύει να προβεί ο υπουργός παιδείας κ.Γαβρόγλου με σκοπό να παρουσιάσει δύο νέα νομοσχέδια. Το πρώτο(1) θα έχει να κάνει με τις πρυτανικές εκλογές στα ΑΕΙ και το δεύτερο(2) θα έχει να κάνει με το νομοσχέδιο που “μπαινοβγαίνει” στη βουλή εδώ και ένα χρόνο και έχει να κάνει με τις μεταπτυχιακές σπουδές.Συγκεκρίμενα για τις πρυτανικές εκλογές:- Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρυμάτων στα ΑΕΙ και αντικαθίστανται από Περιφερειακά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης που θα έχουν στην ευθύνη τους πανεπιστήμια, ΤΕΙ και ερευνητικά κέντρα. - Θεσμοθετείται για πρώτη φορά «επίδομα ευθύνης» του πρύτανη και των αντιπρυτάνεων. - Επιστρέφει το πρυτανικό συμβούλιο στα ΑΕΙ (πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις εκλεγμένοι). Πλεον όμως ο πρύτανης θα εκλέγεται από διαφορετικό ψηφοδέλτιο και οι τρεις αντιπρυτάνεις του θα επιλέγονται στις εκλογές από ξεχωριστή λίστα. - Στο πρυτανικό συμβούλιο θα συμμετέχουν ο πρύτανης, οι εκλεγμένοι αντιπρυτάνεις του και τρία μέλη της Συγκλήτου του κάθε ιδρύματος, που θα εκλέγονται από το όργανο.- Οι εκλογές για τη διοίκηση των ιδρυμάτων θα γίνονται από εκλεκτορικό σώμα στο οποίο θα συμμετέχουν όλα τα μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των ΑΕΙ και εκπρόσωποι των διοικητικών τους υπαλλήλων. Στις εκλογές δεν θα ψηφίζουν οι φοιτητές, οι οποίοι δεν θα έχουν δικαίωμα ψήφου επίσης σε όλα τα μονοπρόσωπα όργανα των ΑΕΙ (κοσμήτορες, πρόεδροι τμημάτων κ.λπ.). - Οι πρυτανικές αρχές που θα εκλεγούν με το νέο σύστημα θα έχουν τετραετή θητεία.- Αυξάνονται τα μέλη της Συγκλήτου και θα συμμετέχουν σε αυτήν όλοι οι πρόεδροι των τμημάτων του κάθε ιδρύματος. Οι φοιτητές θα συμμετέχουν ακόμη στη Σύγκλητο με εκπροσώπους τους.Αξίζει να σημειώθεί ότι το νομοσχέδιο αυτό επείγει αφού το Πανεπιστήμιο Πειραιώς και το Πολυτεχνείο Κρήτης έχουν εκλογές μέσα στον επόμενο μήνα και δεν γνωρίζουν πιο σύστημα να ακολουθήσουν.Σε ότι αφορά τις μεταπτυχιακές σπουδές ο κ.Γαβρόγλου εισάγει τον θεσμό των υποτροφιών όπως δήλωσε και ο ίδιος στην εφημερίδα “Ελευθερία του τύπου”, “τα δίδακτρα σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα θα τα καθορίζει το κόστος λειτουργίας τους, όχι η ζήτηση”. Θα γίνει λοιπόν καταγραφή των εξόδων απο τους υπεύθυνους των μεταπτυχιακών και στη συνέχεια θα κριθεί το ύψος των διδάκτρων τους. Επίσης το 50% των καθηγητών σε ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα θα πρέπει να είναι απο το ίδιο τμήμα στο οποίο λειτουργεί.Ακόμη το κάθε ίδρυμα θα πρέπει να παρουσίαζει ένα έγγραφο με τις αμοιβές των διδασκόντων τα τελευταία πέντε χρόνια. Τέλος το Υπ.Παιδείας έχει εξασφαλίσει κοινοτικά κονδύλια για τις υποτροφίες και ένα μέρος αυτών των κονδυλίων θα καλύπτει τις μεταπτυχιακές σπουδές μαθητών που θα γίνονται δεκτοί βάση βαθμολογικών κριτηρίων και αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες. Πανεπιστήμια και κράτος θα μοιράζονται το κόστος των υποτροφιών και εξετάζεται το ενδεχόμενο υποψήφιοι που είναι κοντά στο φορολογικό όριο (προς τα πάνω) να προσφέρουν την εβδομάδα 6 ωρες εργασίας κάνοντας έρευνες, για να καλύψουν τις σπουδές τους. Υποψήφιοι με υψηλά εισοδήματα θα πληρώνουν το ποσό μόνοι τους.
stelechwsh-agglofwnwn-programmatwn-zhtoun-sto-panathhnwn-kai-nea-sunergasia-apth-trapeza-ellados

Στελέχωση αγγλόφωνων προγράμματων ζητούν στο Παν.Αθηνών και νέα συνεργασία ΑΠΘ-Τράπεζα Ελλάδος

Με αφορμή την μάταια προσπάθεια να οργανωθούν στο Πανεπιστήμιο Αθηνών προπτυχιακά αγγλόφωνα τμήματα Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας,Λογοτεχίας,Ιστορίας και Αρχαιολογίας που θα προσέλκυαν κυρίως κινέζους φοιτητές, ο κ.Μαυρωτάς έφερε στο φώς την έλλειψη θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία τέτοιων προγραμμάτων και ζήτησε απο τον υπουργό παιδείας κ.Γαβρόγλου να εξασφαλισθεί άμεσα η εξωστρέφεια των ελληνικών ΑΕΙ.Παράλληλα, την ίδια περίοδο το ΑΠΘ σύναψε έγγραφο συνεργασίας με την Τράπεζα της Ελλάδος αφού όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ερευνητικά αποτελέσματα του ΑΠΘ μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω συνεργασιών απο επιχειρήσεις. Ο πρύτανης του ΑΠΘ δήλωσε επίσης πως, θα γίνουν παρουσιάσεις με εμπορικά αξιοποιήσιμα ερευνητικά αποτελέσματα και επιχειρηματικά σχέδια παρουσία επενδυτών,επειχηρηματιών και χρηματοδοτικών φορέων σε μια προσπάθεια να δώσει το πανεπιστήμιο όσες περισσότερες ευκαιρίες μπορεί στους φοιτητές του να δημιουργήσουν,να ανακαλύψουν και να δοκιμάσουν προετοιμάζοντας τους για τυχόν δικιές τους επιχειρήσεις και με σκοπό να μη μεταναστεύσουν στο εξωτερικό αλλά να παραμείνουν στη χώρα. Ξεκινόντας λοιπον τη δράση αυτή, το ΑΠΘ διοργανώνει σεμινάριο με τίτλο «Match and Develop a Startup» που έχει στόχο να παρουσιάσει τις πτυχές δημιουργίας μιας επιχείρησης καθώς και να συμβουλεύσει νέους επιχειρηματίες. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 7-9 Απριλίου, σε συνεργασία με την OK! Thess (Κομοτηνής 2).

Μεταπτυχιακά

Βρείτε πληροφορίες για τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρονται από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Εξελειγμένη αναζήτηση

Συνταγές

Περισσότερες συνταγές →

Ταινίες

Περισσότερες ταινίες →