Φοιτητής, σχολές, ταινίες, συνταγές | Είμαι Φοιτητής

Πανεπιστήμια & ΤΕΙ

oikonomikh-enischush-apo-ereunhtika-apotelesmata-epidiwkoun-ta-panepisthmiaka-idrumata-ths-chwras-en-mesw-krishs

Οικονομική ενίσχυση απο ερευνητικά αποτελέσματα επιδιώκουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας εν μέσω κρίσης

Ο Κώστας Αμπατζής, διευθυντής καταθέσεων και χορηγήσεων στον οργανισμό βιομηχανικής ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) μίλησε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ 104,9 FM για την οικονομική ενίσχυση που επιδιώκουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μέσα απο την κατοχύρωση εφευρέσεων και ερευνητικών αποτελεσμάτων. «Από τη στιγμή που η κρατική χρηματοδότηση προς αυτά έχει μειωθεί, κατοχυρώνουν ευρεσιτεχνίες με σκοπό να εκμεταλλευτούν τα ερευνητικά αποτελέσματα, κάνοντας συμφωνίες με κάποιους για να παράγουν το επινόημά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Δημόκριτος στην Αθήνα το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας στην Κρήτη, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, ενώ και το ΑΠΘ κάνει πολύ καλή δουλειά όπως και πολλά άλλα εκπαιδευτικά και ερευνητικά κέντρα»Ακόμα ο κ.Αμπατζής επεσήμανε πως υπάρχουν συνεργασίες μεταξύ ερευνητικών κέντρων και ιδρυμάτων του εξωτερικού, που όταν τους δίνεται η ευκαιρία κατοχυρώνουν εφευρέσεις τις οποίες χρησιμοποιούν για να αναπτύξουν προιόντα ώστε να προσκομίσουν κέρδος. Συγκεκριμένα ο ίδιος είπε πως «τα πανεπιστήμια και διάφορα ερευνητικά κέντρα μπορούν να πουλήσουν την εφεύρεσή τους σε εταιρίες, οι οποίες θα παράγουν το προϊόν και το πανεπιστήμιο και ο αντίστοιχος ερευνητής θα έχουν οικονομικά οφέλη από την εκμετάλλευση της εφεύρεσης» τονίζοντας επίσης την αλλαγή κουλτούρας στα πανεπιστήμια ως προς την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών εν μέσω κρίσης.
udrish-anoichtwn-koinwnikwn-panepisthmiwn-stous-dhmous-mouzakiou-kai-chersonhsou

Ύδριση ανοιχτών κοινωνικών πανεπιστημίων στους δήμους Μουζακίου και Χερσονήσου

Απο το Νοέμβρη θα λειτουργήσει το νέο ανοιχτό κοινωνικό πανεπιστήμιο στο δήμο Μουζακίου Καρδίτσας το οποίο θα έχει στόχο την διδασκαλία σε θέματα κοινωνιολογίας, ψυχολογίας και κοινωνικής υγείας. Ο δήμαρχος Μουζακίου και πρόεδρος της ΠΕΔ Θεσσαλίας κ. Γεώργιος Κωτσός, μιλώντας στην ΕΡΤ Θεσσαλίας τόνισε πως αυτή είναι μια πρωτοβουλία που ξεκινάει μέσω της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Ανοιχτό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο Ενεργών Πολιτών» και ευέλπιστεί πως το κοινό θα ανταποκριθεί. Τα μαθήματα θα είναι 16 τετράωρα ανα δεκαπενθήμερο και οι δημότες θα λάβουν το σχετικό τίτλο σπουδών. Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να απευθυνθούν στο δήμο Μουζακίου για τις εγγραφές.Την ίδια δράση ακολούθησε και ο δήμος χερσονήσου εδραιώνοντας το «Δημοτικό Ελεύθερο Ανοικτό Πανεπιστήμιο» με το διακριτό τίτλο του ονόματος του μεγάλου Κρητικολόγου, Αρχαιολόγου, Λαογράφου, Ιστορικού και φιλολόγου Στέφανο Ξανθουδίδη (1864-1928) και με έμβλημα τις περίφημες «Μέλισσες» κόσμημα της μινωικής περιόδου το οποίο έχει βρεθεί στην περιοχή των Μαλίων.Κάθε κύκλος σπουδών θα έχει δικό του γνωστικό αντικείμενο ή επιστημονικά θέματα σύμφωνα με τον διδάσκοντα και θα έχει διάρκεια τριών μηνών (Οκτώβριος-Δεκέμβριος, Ιανουάριος-Μάρτιος, Απρίλιος-Ιούνιος). Τα μαθήματα θα λαμβάνουν χώρα μια φορά την εβδομάδα, ως πιθανότερη ημέρα το Σάββατο και θα διαρκούν τρείς ώρες (11:00π.μ.-14:00μ.μ.).Τα τμήματα που θα εδραιωθούν βάση ζήτησης είναι:Ανθρωπιστικές (Τοπική Ιστορία και Πολιτισμός Εκκλησιαστική Ιστορία ,Θεολογία , Φιλολογία, Αρχαιολογία)Κοινωνικές (Κοινωνία και Θρησκεία , Κοινωνιολογία, Οικονομία, Διοίκηση Ανθρωπολογία, Κοινωνία της Πληροφορίας Κυβερνητική, Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης)Τέχνες (Εικαστικά ,Μουσική , Θέατρο , Ιστορία της Τέχνης)Πολιτιστικός τουρισμόςΠολιτική παιδείαΕπιστήμες υγείας(Ιατρική , Βιολογία)Θετικές Επιστήμες (Χημεία, Φυσική ,Πληροφορική ,Μαθηματικά)Προστασία περιβάλλοντοςΞένες ΓλώσσεςΕπαγγελματικός ΠροσανατολισμόςΠαιδαγωγικές Επιστήμες (Παιδαγωγική, Φιλοσοφία, Ψυχολογία, Επιστήμες της Αγωγής , Φυσική Αγωγή, Αθλητισμός)Σπουδές πρωτογενούς τομέα οικονομίας (γεωπονία, μελισσοκομία, κτηνοτροφία, κτηνιατρική)Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να απευθυνθούν στο δήμο Χερσονήσου για τις εγγραφές.
eap-ena-axiepaino-panepisthmio-gia-olous

ΕΑΠ: Ένα αξιέπαινο πανεπιστήμιο για όλους

Το ΕΑΠ (Ελληνικο Ανοικτό Πανεπιστήμιο), το πρώτο και μοναδικό δημόσιο πανεπιστήμιο αφιερωμένο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αριθμεί πλέον τα 20 χρόνια απο την ίδρυση του και αποτελεί αδιαμφισβήτητα ανάγκη της εποχής, αφού απευθύνεται σε όσους δεν έχουν ούτε χρόνο αλλά ούτε χρήμα και επιθυμούν να διευρύνουν τις ακαδημαικές γνώσεις τους. Το ΕΑΠ διαφέρει απο άλλα ΑΕΙ καθώς δε βασίζεται στη φυσική παρουσία των εκπαιδευόμενων και τη μελέτη μέσω έντυπου υλικού αλλά χρησιμοποιεί τεχνολογικά μέσα όπως οι διαδικτυακές πλατφόρμες και ψηφιακές βιβλιοθήκες.Το πανεπιστήμιο αριθμεί τέσσερις ακαδημαικές σχολές (Κοινωνικών Επιστημών, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Θετικών Επιστημών & Τεχνολογίας, Ανθρωπιστικών Σπουδών) στις οποίες περιλαμβάνονται 6 προπτυχιακά τμήματα και 32 μεταπτυχιακά.Στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι όλοι ευπρόσδεκτοι ανεξάρτητα με την ηλικία, τον τόπο ή την βαθμολογίας εξετάσεων και μπορούν να φοιτήσουν απο απόφοιτοι λυκείου μέχρι πτυχιούχοι που επιθυμούν να εξελίξουν τις γνώσεις τους περαιτέρω.Το ίδρυμα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές, μέσω των διαδικτυακών πλατφορμων να διαμορφώσουν το προγραμμά τους και να συνδυάσουν τη μάθηση με την εργασία ή λοιπές οικογενειακές υποχρεώσεις τους.Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται και οι διοικητικές ανάγκες καλύπτονται απο τα 9 παραρτήματα που βρίσκονται σε όλη τη χώρα, ο φοιτητής σπουδάζει στο δικό του χώρο και ρυθμό αφού, επιλέγει ο ίδιος τον αριθμό των θεματικών ενοτήτων που θέλει να παρακολουθήσει ανα εξάμηνο.Τέλος, σπουδάζοντας στο ΕΑΠ πέρα του ότι οι φοιτητές δεν έχουν έξοδα διαμονής σε άλλη πόλη, δεν έρχονται αντιμέτωποι με υπέρογκα ποσά που αφορούν τα δίδακτρα. Εν μέσω περιόδου κρίσης το πανεπιστήμιο μείωσε σημαντικά το κόστος και προσφέρει μερική απαλλαγή διδάκτρων σε άτομα με οικονομικές δυσκολίες και αναπηρίες. Αυτό καθιστά το κόστος φοίτησης στο ΕΑΠ σε χαμηλά επίπεδα σε σχέση με άλλα προγράμματα ίδιων ταχυτήτων.
upourgos-paideias-ochi-se-deutero-schedio-athhna-kai-anafores-se-eperchomenes-metarruthmiseis-twn-aeitei

Υπουργός Παιδείας: Όχι σε δεύτερο σχέδιο "Αθηνά" και αναφορές σε επερχόμενες μεταρρυθμίσεις των ΑΕΙ/ΤΕΙ.

Ξεκάθαρη έκανε την πρόθεση του ο υπουργός παιδείας κ.Γάβρογλου και τόνισε πως δε θα υπάρξει σχέδιο Αθηνά ΙΙ μιλώντας στο 1ο περιφεριακό συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση στη δυτική Μακεδονία που ξεκίνησε χθες στην Κοζάνη.Ο υπουργός αναφέρθηκε σε μερικές απο τις μεταρρυθμίσεις και ενέργειες που θα γίνουν στο άμεσο μέλλον, ξεκινώντας απο την ένωση του Τει Αθήνας και Πανεπιστήμιο Πειραιά και την ίδρυση η κατάργηση τμημάτων στο νέο πανεπιστήμιο. Ο υπουργός με αφορμή τη παραπάνω συγχώνευση παρότρυνε και άλλα ιδρύματα να συνεργαστούν δημιουργώντας συμπύξεις και νέα τμήματα.Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο πρόβλημα που εμφανίζεται στις σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, αφού οι δήμοι δεν έχουν κάποιο σχέδιο συντήρησης με αποτέλεσμα τα σχολικά κτίρια να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Εξετάζεται επίσης σχέδιο νομιμοποίησης κτιρίων, καθώς πολλά απο αυτά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες άδειες απο την πολεοδομία με σκοπό να ενταχθούν έτσι σε χρηματοδοτικά προγράμματα για τη συντήρηση τους. Για το πρόβλημα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων Τει ο υπουργός ανέφερε ότι ζητήθηκε απο τις διοικήσεις των πανεπιστήμιων και των ΤΕΙ που διαθέτουν ομοειδή τμήματα να συνεννοηθούν μεταξύ τους, ενώ το υπουργείο διερευνά τα επαγγελματικά προσόντα με αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες. «Προσπαθούμε να επιλύσουμε το πρόβλημα και να δώσουμε τέλος σ΄ έναν απαράδεκτο εμφύλιο ανάμεσα στα ιδρύματα που έχει διχάσει και τραυματίσει την ακαδημαϊκή κοινότητα» επισήμανε ο υπουργός.Έγινε επίσης αναφορά κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τη σύγκλητο του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας ότι, θα γίνει η άμεση υλοποίηση του σχεδίου με την εφαρμογή των ηλεκτρονικών συγγραμμάτων για τους φοιτητές και από τα 70 εκατ. € που δαπανώνται σήμερα για συγγράμματα θα χρειαστούν μόλις 5 εκατ, για τις ετήσιες ανάγκες. «Το σύστημα των συγγραμμάτων, όπως λειτουργεί σήμερα, είναι πολιτική ενάντια στους φτωχούς» σημείωσε ο υπουργός.Στη συνέχεια ο υπουργός αναφέρε πως τα διετή προγράμματα που προβλέπεται να γίνουν θα είναι αναγνωρίσιμα σε όλη την Ευρώπη χωρίς την ανάγκη επαγγελματικής πιστοποίησης σε άλλους οργανισμούς. Κλείνοντας το κεφάλαιο των διετών σπουδών ο κ.Γάβρογλου ερωτήθηκε εάν θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτά τα προγράμματα τέχνες όπως π.χ γουνοποιία και τέχνη του μαρμάρου όπου ο ίδιος φάνηκε πολύ θετικός λέγοντας «εάν έρθει συγκεκριμένη πρόταση από το πανεπιστήμιο που να αφορά τις παραπάνω ειδικότητες θα εγκριθεί με διαδικασίες εξπρές».Ο υπουργός συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Τει Δυτικής Μακεδονίας Νίκο Ασημόπουλο, επισκέφθηκε τις νέες εγκαταστάσεις τής υπό κατασκευή πανεπιστημιούπολης δυτικής Μακεδονίας και ενημερώθηκε από τον πρύτανη Αντώνη Τουρλιδάκη για την πρόοδο του έργου προϋπολογισμού 20 εκ €.
to-neo-nomoschedio-gia-ta-ekpaideutika-idrumata-aei-tei--ti-tha-ischuei

Το νέο νομοσχέδιο για τα εκπαιδευτικά ιδρύματα ΑΕΙ-ΤΕΙ, τι θα ισχυει.

Μετά τις πολυάριθμες προτάσεις που κατατέθηκαν για τις νέες διατάξεις που θα ισχύουν στην τριτοβάθμια εκπάιδευση, το νέο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει 70 άρθρα. Γενικότερα, μετατρέπονται σε master τα 5ετούς φοίτησης πτυχία των Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Τμημάτων, καταργούνται τα Συμβούλια Διοίκησης, στο Πρυτανικό Συμβούλιο θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι φοιτητών οι οποίοι ωστόσο δεν θα ψηφίζουν για την εκλογή των οργάνων διοίκησης, στις πρυτανικές εκλογές οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται με ξεχωριστό ψηφοδέλτιο, το πρυτανικό συμβούλιο θα είναι αρμόδιο και για το πανεπιστημιακό άσυλο, ενώ όσον αφορά στα μεταπτυχιακά, επιτρέπονται τα δίδακτρα, η κοστολόγησή τους όμως θα πρέπει να αιτιολογείται. Τέλος, ο εκάστοτε υπουργός Παιδείας θα έχει το δικαίωμα κατάργησης, συγχώνευσης ή δημιουργίας τμήματος «για επιστημονικούς λόγους».Πιο συγκεκριμένα με το νέο νομοσχέδιο:• Καταργούνται τα Συμβούλια Ιδρύματος και θεσμοθετούνται τα Ακαδημαϊκά Συμβούλια Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας με συμμετοχή εκπροσώπων της περιφέρειας, υπουργείων κ.ά.• Στη Σύγκλητο, ορίζονται έως τέσσερις εκπρόσωποι των φοιτητών, τρεις των προπτυχιακών και ένας των μεταπτυχιακών φοιτητών και των υποψηφίων διδακτόρων. Οι εκπρόσωποι των φοιτητών ορίζονται μετά από απόφαση των νομίμως εκλεγμένων μελών όλων των Διοικητικών Συμβουλίων των Φοιτητικών Συλλόγων.• Το πρυτανικό συμβούλιο αποτελείται από τον πρύτανη, τους αντιπρυτάνεις, έναν εκπρόσωπο των φοιτητών, και τον εκπρόσωπο των διοικητικών υπαλλήλων.• Για το πανεπιστημιακό άσυλο «επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους των ΑΕΙ λαμβάνει χώρα σε περιπτώσεις κακουργημάτων και εγκλημάτων κατά της ζωής αυτεπαγγέλτως και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση μετά από απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου. Οι ως άνω περιορισμοί δεν ισχύουν για το Πυροσβεστικό Σώμα».• Τα πτυχία πενταετών σπουδών μετατρέπονται σε master.• Με απόφαση του υπ. Παιδείας, μπορεί να οργανώνονται στα ΑΕΙ διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, τα οποία θα παρέχουν σχετικά διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων.• Στα μεταπτυχιακά επιτρέπεται η ύπαρξη τελών φοίτησης, το ύψος των οποίων πρέπει να αιτιολογείται. Απαλλάσσονται των τελών οι φοιτητές, εφόσον το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα δεν υπερβαίνει αυτοτελώς το 70% του εθνικού διάμεσου διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος.• Η αμοιβή των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του μισθού τους και εφόσον διδάσκουν σε ένα μεταπτυχιακό αμισθί.• Ο υπουργός μπορεί να συγχωνεύει και να καταργεί ΑΕΙ όταν «η λειτουργία μεμονωμένων ΑΕΙ δεν δικαιολογείται επιστημονικά και, αντιθέτως, δυσχεραίνει την έρευνα και τη διδασκαλία στα αντίστοιχα γνωστικά πεδία».
tmhma-kthniatrikhs-diekdikei-to-dhmokrateio-panepisthmio-thrakhs

Τμήμα κτηνιατρικής διεκδικεί το Δημοκράτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Το τμήμα ιατρικής του Δημοκράτειου πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο απαριθμεί 30.000 φοιτητές θέλοντας να ενισχύσει τη δυναμική του πανεπιστημίου έκανε πρόταση για σύσταση τμήματος κτηνιατρικής.Η Σύγκλητος μετά απο εξέταση του θέματος και των διάφορων παραμέτρων που συνεπάγονται στη δημιουργία ενός τέτοιου τμήματος, υιοθέτησε την πρόταση της Ιατρικής και αποφάσισε τη σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας για την ίδρυση τμήματος με έδρα την Αλεξανδρούπολη.«Εάν πρέπει να δημιουργηθεί μία νέα Κτηνιατρική Σχολή στην Ευρώπη, αυτό το σημείο είναι ο Έβρος. Στην πανεπιστημιούπολη του τμήματος ιατρικής υπάρχει ο χώρος και μόλις ολοκληρωθεί, σε διάστημα ενός έτους, η 4η φάση της ιατρικής, μπορούν να φιλοξενηθούν τα θεωρητικά μαθήματα της κτηνιατρικής.Επιπλέον, με τα τμήματα ιατρικής, μοριακής βιολογίας και μελλοντικά κτηνιατρικής στην Αλεξανδρούπολη και το τμήμα αγροτικής ανάπτυξης στην Ορεστιάδα, θα δημιουργηθεί ένας σοβαρός μοχλός αγροτικής και κτηνοτροφικής ανάπτυξης που θα θωρακίσει την πύλη εισόδου ζωονόσων στην Ελλάδα και την Ευρώπη» τονίζει ο καθηγητής χειρουργικής Αλέξανδρος Πολυχρονίδης, επισημαίνοντας ότι το Πανεπιστήμιο οφείλει να σχεδιάζει το μέλλον του και να διεκδικεί. Είναι βεβαίως ευρέως γνωστό ότι, λόγω των ζωονόσων, οι απώλειες ζωικού κεφαλαίου είναι μεγάλες στον Έβρο φτάνοντας ακόμη και το 95%.Γιατί στο Δημοκράτειο;Το τμήμα ιατρικής στην προσπάθεια του να δημιουργηθεί το τμήμα κτηνιατρικής στο πανεπιστήμιο παραθέτει τα παρακάτω πλεονελτήματα:Ο Έβρος και γενικά η Θράκη είναι απο τις περιοχές με το μικρότερο κατεφαλήν εισόδημα και τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα και την ευρώπη.Υπάρχει μεγάλο ποσοστό εσωτερικής και εξωτερικής μετανάστευσης νέων.Υπάρχουν ελάχιστα αναπτυξιακά προγράμματα στη περιφέρεια.Ο νομός διαθέτει ιδανική μορφολογία εδάφους και εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες για την ανάπτυξη της κτηνοτροφίας, ενώ παράλληλα υπάρχει μεγάλη παράδοση στην κτηνοτροφία.Για να καταφέρει το πανεπιστήμιο Θράκης να δημιουργήσει και να λειτουργήσει το τμήμα θα χρειαστεί τη βοήθεια και συμπαράσταση των Κτηνιατρικών Σχολών της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας. Ακόμα θα πρέπει να σταθούν δίπλα τους στη προσπάθεια αυτή, η τοπική αυτοδιοίκηση όσο επίσης οι οικονομικοί και παραγωγικοί φορείς της Θράκης.
psalidi-stis-kratikes-epichorhghseis-sunthrountai-apo-ta-ereunhtika-tous-erga-ta-aei-

Ψαλίδι στις κρατικές επιχορηγήσεις: Συντηρούνται απο τα ερευνητικά τους έργα τα ΑΕΙ

Μετά τις τελευταίες αλλαγές που επέφερε ο πρωθυπουργός κ.Τσίπρας στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, ήρθε στο φως και το πρόβλημα της χρηματοδότησης. Σύμφωνα με “Τα Νέα” τα πανεπιστήμια δηλώνουν πως πλέον για κάθε ευρώ που δίνει το κράτος, οι καθηγητές φέρνουν εώς και πέντε φορές περισσότερα.Στο πανεπιστήμιο αθηνών, ένα απο τα αρχαιότερα ιδρύματα της χώρας έχει γίνει τα τελευταία επτά χρόνια μείωση του 30% του ανθρωπίνου δυναμικού και 70% του προυπολογισμού. Βάση αυτών ένα τόσο μεγάλο ίδρυμα όχι απλά θα υπολειτουργούσε, θα είχε σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και πρωτες ύλες που θα καθιστούσαν τη λειτουργία του σχεδόν αδύνατη.Παρόλα αυτά, το πανεπιστήμιο εχει την τύχη να απαρτίζεται απο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό το οποίο μέσα απο έρευνες και έργα έχουν καταφέρει να φέρουν πέντε φορές περισσότερους πόρους απο ότι παρέχονται απο τη κρατική επιχορήγηση.«Ανάλογα με το έτος, πέντε έως δέκα χιλιάδες νέοι επιστήμονες και ερευνητές απασχολήθηκαν στα έργα αυτά, μειώνοντας τα ποσοστά διαρροής επιστημονικού δυναμικού προς το εξωτερικό. Σημαντικό μέρος των πόρων επενδύθηκε για τη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών αναγκών» τονίζει ο πρύτανης του πανεπιστημίου Θάνος Δημόπουλος.Πέραν όμως της μεγάλης περικοπής πόρων απο το κρατικό μηχανισμό, τείνει να μπει φραγμός στο θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης πόρων που προέρχονται απο εξωτερικές πηγές χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι έρευνες που διεξάγονται και οι ιδιαιτερότητες του ιδρύματος. «Τείνει να μετατραπεί έτσι η δημιουργική δραστηριότητα του ιδρύματος σε έναν εξόχως αντιπαραγωγικό μηχανισμό, μέσα από τον οποίο αναντίστοιχα μεγάλο μέρος ανθρώπινων και οικονομικών πόρων καταναλίσκονται για την τήρηση των διαδικασιών. Σ' έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό, που η ανελαστικότητά του δεν συνάδει με την παραγωγή της γνώσης, την προώθηση της καινοτομίας, την ενίσχυση των πρωτοβουλιών για διεθνή παρουσία και προσέλκυση πόρων. Που ωθεί τα ικανότερα μέλη του επιστημονικού μας δυναμικού να δραστηριοποιηθούν εκτός του δημόσιου πανεπιστημίου» επισημαίνει ο πρύτανης.Μετά την ανακοίνωση του υπουργού παιδείας κ.Γαβρογλου των νομοσχεδίων για τα ΑΕΙ τα οποία αφορούν μεταξύ άλλων τη σύσταση περιφερειακών Συμβουλίων στη θέση των Συμβουλίων ιδρυμάτων, αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων - αντιπρυτάνεων, επαναφορά ασύλου, περιορισμούς στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ελεύθερη πρόσβαση οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών κ.ά. η Σύνοδος Πρυτάνεων ζήτησε συναντήσεις με τους εκπροσώπους Παιδείας των κομμάτων, όπου μείζον θέμα θα είναι η αύξηση της κρατικής επιχορήγησης.
ta-aei-ws-basikoi-paragwgoi-ereunas-ths-chwras-kai-oi-oikonomikoi-periorismoi-

Τα ΑΕΙ ως βασικοί παραγωγοί έρευνας της χώρας και οι οικονομικοί περιορισμοί

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα αποτελούν το βασικότερο όργανο έρευνας στη χώρα με ποσοστό 35% της συνολικής δραστηριότητας και ανάπτυξης, ποσοστό ικανοποιητικό σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαικές χώρες.Τα ελληνικά πανεπιστήμια παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση και στην απόκτηση δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού, έχουν όμως επι του παρόντος περιορισμένη συνεισφορά στην καινοτομία και στην ενίσχυση της οικονομίας της χώρας.Ακόμα, το Αθηναικό πρακτορείο μετέδωσε πως το σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό στο τομέα της χρηματοδότησης απο το κράτος, αν και πλέον τα ιδρύματα επανεξετάζουν την στρατηγική τους αναζητώντας καινούργιες πηγές χρηματοδότησης.Αυτά αναγράφονται στη νέα έκδοση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) Έρευνα, Εκπαίδευση, Καινοτομία: Οι διαστάσεις του Τριγώνου της Γνώσης στην Ελλάδα, όπου αναλύεται η συνεισφορά των εγχώριων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και των ερευνητικών κέντρων.Στο άρθρο αναφέρονται επίσης τα παρακάτω:- Παρά τη μείωση πολλών μακροοικονομικών δεικτών κατά τα τελευταία έτη, οι εθνικές δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη (Ε&Α) αυξήθηκαν με την αξιοποίηση και των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, παρότι η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται χαμηλά μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ.- Με βάση τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία Ε&Α (2015) ο δείκτης της έντασης δαπανών Ε&Α (ποσοστό των δαπανών Ε&Α ως προς το ΑΕΠ της χώρας) διαμορφώνεται στο 0,96% του ΑΕΠ.- Ο αριθμός του ανθρώπινου δυναμικού που απασχολείται σε αυτές τις δραστηριότητες, υπερβαίνει τις 82.000, με τη μεγάλη πλειονότητα αυτών να απασχολείται στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.- Σημαντική ερευνητική δραστηριότητα έχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια, τα ερευνητικά κέντρα και τα ΤΕΙ, η οποία διεξάγεται κυρίως με δημόσια χρηματοδότηση (τακτική και κονδύλια ΕΣΠΑ), ενώ πρόσθετοι πόροι προέρχονται από τα ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ.- Τα ερευνητικά αποτελέσματα που παράγονται στη χώρα μας, μπορούν να χαρακτηρισθούν ως υψηλού επιπέδου, όταν αξιολογηθούν με ακαδημαϊκούς όρους.- Η συμμετοχή Ελλήνων ερευνητών σε ανταγωνιστικά προγράμματα Ε&Α της ΕΕ, πχ από το Πρόγραμμα Πλαίσιο (2007-2013), είναι επίσης υψηλή, δεδομένου ότι η χώρα έχει λάβει κεφάλαια που ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ και αντιστοιχούν στο 2,2% της συνολικής κοινοτικής χρηματοδότησης.- Το 10,5% των εγχώριων επιχειρήσεων που καινοτομούν σε προϊόντα και διαδικασίες, έχουν συνάψει συνεργασία με κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο ή ερευνητικό ίδρυμα.- Ο αριθμός των Ελλήνων διδακτόρων από ελληνικά ιδρύματα αυξάνεται διαχρονικά από τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Έτσι, η Ελλάδα τοποθετείται μεταξύ των πρώτων δέκα χωρών σε αριθμό κατόχων διδακτορικού, ανά 1.000 άτομα πληθυσμού.Στη μελέτη επισημαίνεται επίσης ότι η συμβολή των επιχειρήσεων στις συνολικές εθνικές δαπάνες Ε&Α υστερεί συγκρητικά με ξένες χώρες πράγμα που μας δείχνει ότι δε γίνεται εκμετάλλευση των ερευνητικών αποτελεσμάτων στη χώρα μας.Ας δούμε ένα παράδειγμα, το 2014 οι ελληνικές επιχειρήσεις δαπάνησαν το 0,28% του ΑΕΠ με τον ευρωπαικό μέσο όρο να είναι 1,3% του ΑΕΠ. Γενικότερα ως χώρα διεθνώς, η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των κρατών με μέτριες επιδόσεις καινοτομίας.
sta-cheria-tou-upourgou-paideias-o-elegchos-ths-tritobathmias-ekpaideushs

Στα χέρια του υπουργού παιδείας ο έλεγχος της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Με νέα διάταξη περνάει στα χέρια του υπουργού παιδείας το δικαίωμα ίδρυσης, κατάργησης, συγχώνευσης, μετονομασίας και κατάτμησης ΑΕΙ και ΤΕΙ. Ο υπουργός παιδείας τώρα κ.Γάβρογλου θα μπορεί βάση του νέου νόμου να καταργεί τμήματα ή ιδρύματα που δεν καλύπτοται απο επαρκής μαθητές η καθηγητές ύστερα από ερώτημα σε ΑΔΙΠ και σε ΕΣΕΚΑΑΔ.Διετή τμήματα: Βάση του νέου νόμου θα δημιουργηθούν στα ΤΕΙ νέα διετή τμήματα επαγγελματικής κατάρτισης 5, τα οποία θα είναι διαθέσιμα προς όλους τους μαθητές των επαγγελματικών λυκείων χωρίς γραπτές εξετάσεις.Καταργείται ο όρος επαγγελματικά πεδία: Από το αρθρο 4 παράγραφος 2 του νόμου 4009/11 αφαιρείται ο όρος “επαγγελματικά πεδία” (σ.σ. συγκεκριμένα αφαιρείται από την παράγραφο: α) Τα Πανεπιστήμια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην υψηλή και ολοκληρωμένη εκπαίδευση, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της επιστήμης, της τεχνολογίας και των τεχνών, καθώς και της διεθνούς επιστημονικής πρακτικής σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία).Ύδρυση παραρτημάτων σε ξένες χώρες: Πλέον θα δίνεται η δυνατότητα βάση συγκεκριμένων όρων να λειτουργούν παραρτήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ σε άλλες χώρες.Θητεία πρυτάνεων: Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα η θητεία πρυτάνεων, αντιπρυτάνεων, προέδρων τει, αντιπροέδρων και κορμητόρων δεν ορίζεται πλέον με συνεχή θητεία αλλά με το προσχέδιο νόμου 1+1 που σημαίνει ότι ο πρύτανης μπορεί να κάνει και δεύτερη θητεία μόνο αν κάνει παύση μετά την πρώτη.Έδρες και αριθμός πρυτάνεων: Προβλέπεται μέχρι 20 τμήματα ή λειτουργία σε 3 γεωγραφικές έδρες 3 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους ΤΕΙ, και πάνω από 20 τμήματα ή 4 γεωγραφικές έδρες 4 Αντιπρυτάνεις ή Αντιπροέδρους.Συμμετοχή στη σύγκλητο: Στις σύγκλητους ορίζονται 5 εκπρόσωποι φοιτητών, 3 προπτυχιακοί και 2 μεταπτυχιακοί,με μονοετή θητεία, ένας εκπρόσωπος του υπόλοιπου ΕΠ και ένας Διοικητικός Υπάλληλος με διετή θητεία και καθολική ψηφοφορία.Συμμετοχή στην εκλογή προέδρων-πρυτάνεων: Προβλέπεται εκλογή Πρυτάνεων Προέδρων ΤΕΙ, Αντιπρυτάνεων, Αντιπροέδρων και Κοσμητορων από τους καθηγητές με συντελεστή 0.9 και τους υπόλοιπους πλην φοιτητών με 0.1. Οι φοιτητές δεν συμμετέχουν στις εκλογές. Διδακτορικά: Τα διδακτορικά μπορούν να οργανώνονται μόνο απο τα πανεπιστήμια. Επίσης οι διδακτορικές διατριβές μπορούνα να επιβλέπονται απο καθηγητές ίδιου ή άλλου ΑΕΙ και απο ερευνητές.Ακαδημαικά συμβούλια: Συγκροτείται το Ακαδημαικό συμβούλιο ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας σε περιφεριακό επίπεδο στο οποίο θα παρευρίσκονται απο εκπροσώπους ΤΕΙ, ΑΕΙ και ερευνητικών κέντρων Ε.Κ. οι οποίοι είναι μέλη Δ.Ε.Π ή ερευνητές κάποιας άλλης περιφέρεια με τετραετή θητεία.
oi-teleutaies-allages-pou-erchontai-sta-aei

Οι τελευταίες αλλαγές που έρχονται στα ΑΕΙ

Νέο σχέδιο νόμου κατέθεσε το υπουργείο παιδείας στη βουλή που αφορά τα πανεπιστήμια και φέρνει αλλαγές τόσο στο διοικητικό όσο και στο λειτουργικό κομμάτι.Ήδη έχει οριστικοποιηθεί η διάταξη που βάζει τέλος στις εργολαβίες υπηρεσιών καθαριότητας, φύλαξης κτλ, έγινε επαναφορά της ισοδυναμίας των πενταετών-εξαετών σπουδών με master και τροποποιούνται ζητήματα διοίκησης. Πιο αναλυτικά:Λειτουργία ΑΕΙΆσυλο: Μετά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες της κυβέρνησης και σχέδια που δεν έφταναν ποτέ στη βουλή, φαίνεται ότι τελικά επαναφέρεται το πανεπιστημιακό άσυλο χωρίς  όμως να γίνουν τροποποιήσεις στο τρόπο περί άρσης του.Εργολαβία: Με τις αλλαγές των τελευταίων μηνών ώστε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να γίνουν πιο αυτόνομα συμπεριλαμβάνεται και το τέλος των εργολαβιών στους τομέες φύλαξης, σίτισης, καθαριότητας κ.α αφού οι διοικήσεις θα μπορούνα να συνάψουν ατομικές συμβάσεις.Εκλογές αντιπρυτάνων:  Δίνεται βάση στις ανιπρυτανικές εκλογές και εξετάζεται η χρήση ξεχωριστού ψηφοδφελτίου με δισταυρία ώστε να υπάρχει διαφάνεια κατά την εκλογική διαδικασία. Ακαδημαικά ζητήματα Μεταπτυχιακά: αναμένεται η ανακοίνωση με τα οικονομικά κριτήρια για την δωρεά φοίτηση σε μεταπτυχιακά τμήματα και τα όρια των οικονομικών κριτηρίων για τα οποία θα υπάρχει οικονομική ελάφρυνση.Δεύτερο "μίνι" πτυχίο: Αναθεωρείται η πρόταση να δίνονται μίνι πτυχία ή ακόμα καλύτερα πιστοποιήσεις παρακολούθησης μαθημάτων, λόγω των έντονων διαμαρτυριών απο τη Νεολαία Σύριζα όπου υποστηρίζουν ότι θα δημιουργηθούν πτυχία πολλών ταχυτήτων και δημιουργία διαφορετικών κατηγοριών φοιτητών. Παρόλα αυτά το υπουργείο δεν εγκαταλείπει την ιδέα και προσπαθεί να βρεί λύση στη διαπλοκή που έχει δημιουργηθεί.Master θα θεωρούνται τα πενταετή-εξαετή πτυχία:Επανέρχεται η διάταξη που θέλει τους φοιτητές των πενταετών τμημάτων κυρίως πολυτεχνείων, να λαμβάνουν πτυχίο ισοδύναμο με master. Πριν την αλλαγή της διάταξης ίσχυε ότι οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών που σκόπευαν να πάρουν διδακτορικό τίτλο, δε χρειαζόταν να λάβουν πρώτα τίτλο master.
sugchwneush-tei--athhnwn-kai-peiraia-se-ena-neo-panepisthmio-sumfwna-me-ton-ktsipra

Συγχώνευση ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά σε ένα νέο πανεπιστήμιο σύμφωνα με τον κ.Τσιπρα

Μετά απο αξιολογήσεις τμημάτων στα ΤΕΙ αθηνών και Πειραιά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ανακοίνωσε πως θα γίνει συγχώνευση των δύο σε ένα καινούργιο ΑΕΙ που θα ονομαστεί Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, με την ένωση να πραγματοποιείται μέσα στα επόμενα 3 χρόνια.Συγκεκριμένα ο κ.Τσίπρας είπε τα εξής:«Τμήματα από τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θέλουμε μετά από διαδικασίες αξιολόγησης να δημιουργήσουν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Προχωράμε και σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των Ανώτατων ΤΕΙ».Επιπλέον, δεν είναι ακόμα γνωστό πότε θα κάνει την εμφάνιση του το πανεπιστήμιο στο μηχανογραφικό λόγω των διεργασιών που πρέπει να γίνουν μέσα στο εκπαιδευτικό ίδρυμα όπως για παράδειγμα ο αριθμός μόνιμων και αναπληρωτών καθηγητών που θα παραμείνουν στο πανεπιστήμιο. Στο πλαίσιο του καινούργιου αυτού 4ετους φοίτησης πανεπιστημίου, θα δημιουργηθούν επίσης και διετή προγράμματα τα οποία θα προσφέρουν ευρωπαικά διπλώματα επαγγελματικών προσόντων σε απόφοιτους επαγγελματικών λυκείων συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.Τέλος ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας Μιχάλης Μπρατάκος είπε στον ‘Αθήνα 9.84’ πως το ίδρυμα έχει τις κατάλληλες υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό για τη μετατροπή του σε ΑΕΙ και πως με τη συνεργασία του ΤΕΙ Πειραιά και προέδρου Λάζαρου Βρυζίδη θα είναι ακόμα πιο ικανοί να αναβαθμιστούν σε πανεπιστήμιο.
ta-nea-tmhmata-aei-kai-tei-pou-prostithentai-sto-mhchanografiko-tou-2017

Τα νέα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που προστίθενται στο μηχανογραφικό του 2017

Με τις πανελλήνιες να είναι μια ανάσα μακριά, μαθητές και γονείς χτενίζουν τις σχολές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για να βρούν πέρα απο τη σχολή που τους αρέσει και αυτες με καλή επαγγελματική αποκατάσταση. Στη μακριά λίστα λοιπόν των τμημάτων έρχονται λίγο πριν τις εξετάσεις να προστεθούν και άλλα, με έδρες σε όλη την Ελλάδα και απο πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις.Σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος της Δευτέρας τα νέα τμήματα που θα μπουν στο μηχανογραφικό του 2017 είναι:Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ).Τουριστικών σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιώς).Οικονομικής και διοίκησης τουρισμού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου).Πεδίο θετικών και τεχνολογικών επιστημών: Αρχιτεκτονική τοπίου (ΤΕΙ Αν.Μακεδονίας και Θράκης).Δασοπονίας και διαχείρισης φυσικού περιβάλλοντος (ΤΕΙ Θεσσαλίας).Εσωτερικής αρχιτεκτονικής/διακόσμησης και σχεδιασμού αντικειμένων (ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας).Πεδίο υγείας και ζωής:Οπτικής και οπτικομετρίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας).Λογοθεραπείας (ΤΕΙ Πελοποννήσου).Πεδίο οικονομίας και πληροφορικής:Εμπορίας και διαφήμισης (ΤΕΙ Αθήνας).Τουριστικών επιχειρήσεων (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας).Διεθνούς εμπορίου (ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας).Πεδίο ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών:Κοινωνικής εργασίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) (επαναλειτουργία).Τμήμα Σλαβικών σπουδών (ΕΚΠΑ) μετονομάζεται σε Ρωσικής γλώσσας και φιλολογίας και σλαβικών σπουδών.Καταργούνται:Τμήμα πλαστικών τεχνών και επιστημών της τέχνης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων).

Μεταπτυχιακά

Βρείτε πληροφορίες για τα μεταπτυχιακά προγράμματα που προσφέρονται από τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Εξελειγμένη αναζήτηση

Συνταγές

Περισσότερες συνταγές →

Ταινίες

Περισσότερες ταινίες →